Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Kicsi Milán

Február 5-én megszületett Kicsi Milán , és ezzel az életem megváltozott. Anya lettem: aggódó, kétségekkel teli, fáradt, kimerült és nagyon nagyon boldog anya. Kicsi Milán anyukája. Én felelek érte, minden percéért, és én felelek azért, hogy nagyon boldog ember legyen. Ez nem könnyű feladat. Ezt a "boldog küzdelmet" örökítem meg blogomban.

Szerzők

Friss topikok

  • _Csillus_: Jobbulást Milánnak és Tanárnőnek is! :) Remélem az itteni pályán találtak pár pacit :) (2011.05.02. 13:22) 05.01. vasárnap
  • miluanyu: Bocsi. Igazából titokban reméltem is...:) (2010.08.26. 15:56) 08.23. hétfő
  • Özimami: Ha mesélni nem is, énekelj neki sokat! (2010.06.08. 19:42) 04.25. vasárnap

Miska bácsi

2011.06.22. 15:39 - miluanyu

Tegnap meghalt a magyartanárom, a szentesi drámai tagozat megalapítója, Bácskai Mihály. Magyartanár volt, és én is magyartanár lettem. Munkám során számtalanszor eszembe jutnak az órái, mondatai, igyekszem méltó követője lenni. "Elloptam" irodalmi játékait, számtalanszor fülembe cseng a "Nádja! Te miért ülsz a hátsó sorban?" kiáltása. Már elsőben kellemetlenül éreztem magam, amiért nem tudtam, egy-egy idézet honnan származik, mikor neki olyan természetes volt... És ezért kezdtem el olvasni. Először verseket, majd délutánonként jártam a könyvtárakat, hogy mondjuk Kosztolányitól ne csak az Édes Annát olvassam el, hanem A rossz orvost, a Pacsirtát, a Néró, a véres költőt és az Esti Kornélt is. Hogy hátha megkérdezi... És lassan kezdtem utolérni az elvárásait, az elvárásaimat... Amit ő alakított. De engem nem.

 Azt vallotta, hogy a diákokat nekünk tanároknak nem szabad a saját képünkre formálni. Ellenkezőleg... És még valamit: a diáknak mindent szabad, ami nem életveszélyes. Számtalanszor védett meg minket, mindig megnézte az összes előadásunkat, egyről sem maradt volna le. Amikor már végzős voltam, és épp valamilyen nyelvtani versenyről jöttem vissza Szentesre, elhívott magához kakaózni. Szinte minden mozdulatára emlékszem, ahogy megízesítette, ahogy betette a bögrét a mikrohullámú sütőbe. Olyan fura volt ez a modern gépezet abban az antik bútorokkal és könyvekkel teli lakásban... És akkor megkérdezte, hogy ki a kedvenc költőm. Én azt válaszoltam, hogy Radnóti Miklós, és azért nem József Attila, mert őt nagyon nehezen értem. "Igen, - mondta - ez a sorrend: Radnóti Miklós, aztán majd jön József Attila." És ma már tanárként tudom, mit jelent ez, akkor csak félénken pislogtam a kakaó mögül. Egyszer azt is megkérdezte a barátnőmtől és tőlem, hogy mik leszünk, ha nagyok leszünk. A barátnőm azt válaszolta, hogy idegenvezető, én pedig félénken dadogtam, hogy magyart szeretnék tanítani. "Te nagyon sok pénzt fog keresni - mutatott a barátnőmre - , te pedig nagyon keveset. De a pénz helyett majd kapsz valami mást."

Amikor utoljára láttam, már nagyon beteg volt. Az erkélyükről szavalta el az ismert József Attila-vers sorait: "Jöjj el, szabadság! Te szülj nekem rendet,/ jó szóval oktasd, játszani is engedd/ szép, komoly fiadat!" Azóta, amikor ezt a verset tanítom, és felolvasom a sorokat, mindig büszkeség tölt el, magamban rásandítok Miska bácsira, hisz mi tudjuk, hogy ez még ennél is többet jelent... Elszavalta, integetett nekünk, majd bement. Már beteg volt, nagyon beteg... És én akkor elsirattam. Mert tudtam, hogy soha többé nem fogom látni.

És ma megérkezett az email... Isten veled, Miska bácsi!

Én a Te utadat járom..., és titokban abban bízom, hogy büszke voltál, lennél rám.

A bejegyzés trackback címe:

https://kicsimilan.blog.hu/api/trackback/id/tr743006175

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása