Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Kicsi Milán

Február 5-én megszületett Kicsi Milán , és ezzel az életem megváltozott. Anya lettem: aggódó, kétségekkel teli, fáradt, kimerült és nagyon nagyon boldog anya. Kicsi Milán anyukája. Én felelek érte, minden percéért, és én felelek azért, hogy nagyon boldog ember legyen. Ez nem könnyű feladat. Ezt a "boldog küzdelmet" örökítem meg blogomban.

Szerzők

Friss topikok

  • _Csillus_: Jobbulást Milánnak és Tanárnőnek is! :) Remélem az itteni pályán találtak pár pacit :) (2011.05.02. 13:22) 05.01. vasárnap
  • miluanyu: Bocsi. Igazából titokban reméltem is...:) (2010.08.26. 15:56) 08.23. hétfő
  • Özimami: Ha mesélni nem is, énekelj neki sokat! (2010.06.08. 19:42) 04.25. vasárnap

Sohasem feledem Konrádot

2012.03.21. 20:49 - miluanyu

Egy délután Norbival felszálltunk a békéscsabai vonatra. Milánra anyuék vigyáztak, mert aznap orvoshoz kellett mennem, magánrendelésre. Tudtuk, hogy az állomáson vár a nővérem, ő tudja, hova kell menni, majd elvisz minket kocsival, aztán már jövünk is haza.

A vonat tele volt, sokan ücsörögtek a kellemesen meleg vagonban. Nem volt könnyű ülőhelyet találni, főleg, hogy jó lett volna, ha csak ketten utazunk a négyes ülésen. Már a második vagonon mentünk keresztül, amikor végre találtunk üres helyet. Leültünk, tudtuk, hogy csak kevés ideig kell maradnunk, hisz az út alig háromnegyed óra, mégis körülnéztünk, kik ülnek a mellettünk lévő ülésen Egy idős férfi újságot olvasott, vele szemben egy diáklány tanult valamit. Rendben, úgy tűnt, nyugodt utunk lesz.

Aztán meghallottam a mögöttem utazókat. Látni nem láttam őket, csak a hangjukat hallottam, de nem is volt baj, mert egy időn belül nagyon idegesítettek. Egy anya volt a kisfiával.

Mióta Milán megszületett, mindig feszült leszek, ha Milán-korabeli kisfiút látok az édesanyjával akkor, amikor mi nem vagyunk együtt. Bizonyára az ösztönök teszik. Azonnal elkezd gyötörni a lelkiismeret-furdalás: Tessék, ők együtt vannak, ilyen egy rendes anya; egy tapodtat sem mozdul a fia nélkül, viszi magával mindenhova, minden lépését látja, mindig tud rá vigyázni. Te meg??? Itt ülsz a vonaton nélküle, azt sem tudod, elaludt-e már, evett-e eleget, nem folyik-e az orra...

Tehát eleve izgultam az orvos miatt, aztán a kisfiú és édesanyja is idegessé tett, de még ehhez társult az, ahogy az anya a fiával beszélt.

"Koni! Nem érted? Mondtam, hogy ne vedd a szádba, mert koszos. Ne fogd meg az üveget! Ráütök a kezedre, ha még egyszer meglátom. Nem érted, hogy ne lépj a lábamra? Nem hallod, mit beszélek?"

Koni..., Jesszusom! Ez meg milyen név? Minek lehet a becézése? Biztosan valami divatos amerikai keresztnév. Megőrülök ezektől. Meg ugyan miért nem csinálhat semmit az a szegény gyerek? Legszívesebben átszólnék az anyának, hogy most már elég lesz.

"Koni! Koni!!!! Figyelj már rám! Ha még egyszer rálépsz a lábamra, megverlek. Megértetted? Hallod???"

Nagyon fel voltam háborodva azon, amit hallottam. A vonat pedig lassan begördült az állomásra, így végre felállhattam, hogy felvegyem a kabátom,és egyben végre megnézzem, milyen anya is az ilyen...

Egy velem egyidős nőt láttam melegítőben, hosszú, egyenes szálú, lófarokban összefogott hajjal. Rengeteg holmit cipelt, több tele bőrönd volt a csomagtartón, s mint később kiderült, más ülések fölött is tárolt még régi, elhasznált tele bőröndöket. A kisfia egy 3 év körüli fiú volt, Thomasos hátizsákkal a hátán. Az anya készülődni kezdett.

"Konrád! Vedd fel a kabátodat légy szíves. Hallod, Konrád? Konrád! Konrád!!!"

Ijedten néztem Norbira, hogy látja-e, amit én látok, és közben mérhetetlenül elszégyelltem magam...

Konrád üres tekintettel meredt a tájra, édesanyja hangja nem ért el hozzá. Egy más világban járt, valahol messze tőlünk, ki tudja merre. Az anya mindent megtett, hogy kizökkentse, a nevét kiabálta, az arcát ütögette, majd többször is megrázta, mire egyszer csak hopp, Koni visszatért közénk. Ijedten néztem a jelenetet, úgy éreztem, valahogy segítenem kellene, hátha tenni tudok valamit a kisfiúért..., vagy talán az anyáért... De a nő gyakorlott volt. Amikor Konrád ránézett, megfogta óvatosan az arcát, megsimogatta, majd feladta rá a kis kabátkát. Közben a nő rám nézett, mosolyogva. A tekintetemet kereste, mintha azt mondaná: "Te ugye megértesz? Nehéz ez..."

Lefele menet nagy nehezen elvergődtek a vonatajtóig, a nő rengeteg bőröndöt cipelt, és ugyanakkor figyelnie kellett a fiára is. Nem könnyű egy kisgyerekkel vonatozni, főleg ennyi bőrönddel, és főleg, ha a gyerek beteg...

Először az anya szállt le a bőröndökkel, addig Konrád fent várta a lépcsőn, hogy leemelje onnan. Láttam, hogy fél, ezért odaálltam mögé, megfogtam a kis vállát, hogy érezze, biztonságban van. Mindjárt levesz anya, addig foglak. Éreztem, ahogy kis teste úgy remeg, mint a nyárfalevél. Hálásan néztek rám mindketten. A nő levette a kisfiát, "a néni segített leszállni", mondta Konrád, majd mosolyogva elköszöntek...

Vajon hova mehettek kettesben azzal a sok bőrönddel? És honnan jöttek? Szomorúan néztem utánuk a peronon. És fájt. És annyira szégyellem magam ma is, ha eszembe jutnak, és annyira örülök, hogy szerencsés vagyok, hogy Milán van nekünk, hogy egészséges.

És még egy dolgot elhatároztam: ha lesz valaha még egy fiam, Konrádnak fogják hívni, mert csodaszép név.

Sosem szabad őket elfelejtenem.

A bejegyzés trackback címe:

https://kicsimilan.blog.hu/api/trackback/id/tr694331503

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása